Handelsbetingelser

 Bestilling af varer

Der kan bestilles varer/ydelser hos Woodbird via vores hjemmeside på woodbird.dk, via telefon/email eller via personlig henvendelse. Alle kontrakter indgås på dansk. Alle angivne priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Ved returnering af en vare, hæfter du selv for omkostninger forbundet med dette. Vedlagte returskema, bedes udfyldes og angives om du ønsker pengene retur (hvis muligt jævnfør lovgivning). Vi betaler fragten tilbage til din adresse, ved ombytning af en vare, når vi har modtaget din pakke retur. Forvent at denne proces kan tage op til 7 dage.

 

Betaling

Vi tilbyder betaling via kortbetaling (Dankort, Mastercard, Visa.)

Når du betaler med kreditkort, er din betaling sikker og fuldstændig krypteret med SSL (Secure Socket Layer), og er beskyttet mod misbrug af kreditkort. Alle data, der ledsager transaktionen, tilgås kun af Nets (PBS). Woodbird eller tredjeparter har ikke adgang til det.

Dit kort vil blive debiteret, når der er foretaget en ordre fra Woodbird. Beløbet, som du accepterede ved den endelige check out, vil være det samme beløb, der trækkes fra dit kort og vil ikke blive hævet til et højere beløb.

 

 Aftaleindgåelse

Du skal ved hvert køb acceptere vilkårene i forretningsbetingelser. Du opfordres til at læse betingelserne grundigt igennem.

På woodbird.dk kan købsaftaler med børn og unge under 18 år kun indgås af forældre eller andre, der lovligt kan handle på barnet eller den unges vegne.

 

Reklamationsret

Som forbruger har man 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet, manglende vedligeholdelses jf. manualen eller anden skadeforvoldende adfærd.

Der skal reklameres inden for rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Reklamerer du inden for 2 måneder, anses reklamationen altid for at være rettiddig.

 

Anmeldelse af reklamation

Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal det indsendes til vores adresse (kun efter forudgående aftale), sammen med vedlagte returseddel som ligger i pakken.

Nobrakes ApS
Marsvej 6
7430 Ikast
Mrk.: Reklamation

Husk varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Når vi har modtaget din reklamation vil du modtage en mail med information om processen.

Såfremt woodbird ved modtagelse af en reklamation ikke kan forefinde fejl på varen, vil kunden ikke blive godtgjort varens værdi. Det er derfor vigtigt at du som kunde beskriver fejlen så korrekt som muligt overfor os. 

 

Fortrydelsesret

Du har altid 14 dages fortrydelsesret når du handler på woodbird.dk, og fortrydelsesretten løber fra den dag hvor du har modtaget din vare. Fortrydelsesretten kan kun udnyttes hvis varen tilbageleveres i samme stand og mængde, og fortrydelsesretten bortfalder altså, hvis du bruger varen på en måde som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.

Emballagen skal derfor altid sendes med retur, for at betingelserne for at udøve fortrydelsesretten er opfyldt.

 

Undtagelse af fortrydelsesret

Din fortrydelsesret bortfalder, hvis du tager disse varer i brug, idet det vil mindske varens salgsværdi væsentligt jf. Forbrugeraftalelovens § 20, stk. 3, nr. 1.

Emballagen skal altid sendes med retur, for at betingelserne for at udøve fortrydelsesretten er opfyldt.

 

Hvordan fortryder jeg?

Vælger du at udnytte fortrydelsesretten skal du selv betale portoen for at sende varen retur.

Varen sendes til (Kun efter forudgående aftale):
Nobrakes ApS
Marsvej 6
7430 Ikast

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, uden omdeling eller lignende.

 

Nægte modtagelse af vare


Du kan også fortryde ved at nægte at modtage varen på posthuset, eller aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Når du fortryder dit køb tilbagebetales købesummen naturligvis til dig. Dette gøres ved en overførsel til din bankkonto, når vi har fået varen retur og kontrolleret at den lever op til reglerne for fortrydelsen. Det er derfor vigtigt at vi får oplyst dit registreringsnummer og kontonummer.

Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv. Bemærk - vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Fortrolighed

Personlige informationer behandles strengt fortroligt af Woodbird. Indtastet information behandles krypteret, og bliver aldrig delt med en tredjepart.

 

Lovvalg og værneting

Enhver tvist afgøres efter dansk ret ved de almindelige domstole.

  

Spørgsmål angående handelsbetingelserne kan sendes til os på email contact@woodbird.dk