Terms & Conditions


  • Handelsbetingelser

     

    § 1. Bestilling:

    Der kan bestilles varer/ydelser hos WOOD BIRD via vores hjemmeside på woodbird.dk, via telefon/email eller via personlig henvendelse. Alle kontrakter indgås på dansk. Alle angivne priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.

  • § 2. Betaling

    Vi tilbyder betaling via kreditkortbetaling (Dankort, Mastercard, Visa) eller ved fakturering (kun erhvervskunder). Der bliver ikke trukket noget gebyr ved bestilling på woodbird.dk, derved betaler du kun for det du bestiller.

    Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.

    Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun Nets (PBS), der kan læse dem. Hverken woodbird.dk eller andre har mulighed for at læse dataene.

    Beløbet for varerne trækkes først, når pakken afsendes fra woodbird. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

    § 3. Levering og fragt.

     

  • Vi sender inden for Danmarks grænser til prisen 39,00 kr. pr. ordre ved levering i pakkeshop, ved køb over 800,00 kr. pr. ordre opnås gratis levering i pakkeshop. 

  • Ved "standard delivery" (til døren) er prisen 79,00 kr. pr. pakke uagtet købets totale beløb.

  • Ønsker du en ordre sendt til udlandet, Grønland eller Færøerne, kan dette kun ske efter forudgående aftale med woodbird.
    Levering sker med GLS. Skulle der mod forventning være fejl eller mangler i en ordre tilsendt fra os, bedes du kontakte os snarest muligt efter du har modtaget ordren.

LEVERING DK: 1-3 hverdage.

DELIVERY OUTSIDE DK: 7-14 workdays

  • Flexlevering: Hvis du i forbindelse med bestillingen vælger at indtaste et givent sted vores leverandør/fragtmand må stille varen, så frasiger woodbird sig ansvaret fra varen og ansvaret overgår til køber, så snart pakken er scannet som leveret på adressen af fragtmanden.
  • Det gælder hvis du f.eks. skriver at pakken må stilles i et skur, garage eller lign. 

    Lagerstatus: Alle varer på woodbird.dk er normalt lagervarer. Dog kan der godt opstå fejl i enkelte tilfælde, som gør at lageret ikke er 100 % korrekt opdateret og at der derfor kan komme en længere leveringstid. Er dette tilfældet vil du selvfølgelig blive kontaktet med det samme.

    § 4. Aftaleindgåelse
    Du skal ved hvert køb acceptere vilkårene i forretningsbetingelser. Du opfordres til at læse betingelserne grundigt igennem.

    På woodbird.dk kan købsaftaler med børn og unge under 18 år kun indgås af forældre eller andre, der lovligt kan handle på barnet eller den unges vegne.

    § 5. Reklamationsret

    Som forbruger har man 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet, manglende vedligeholdelses jf. manualen eller anden skadeforvoldende adfærd. 

    Der skal reklameres inden for rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Reklamerer du inden for 2 måneder, anses reklamationen altid for at være rettiddig.

    Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

    Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal det indsendes til vores adresse: (kun efter forudgående aftale), sammen med vedlagte returseddel som ligger i kassen. 

    Nobrakes ApS
    Hammershusvej 10C 
    7400 Herning
    Mrk.: Reklamation

    Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, uden omdeling eller lignende.

    Husk varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, det er derfor altid en god ide at gemme den originale emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

    Såfremt woodbird ved modtagelse af en reklamation ikke kan forefinde fejl på varen, vil kunden ikke blive godtgjort varens værdi. Det er derfor vigtigt at du som kunde beskriver fejlen så korrekt som muligt overfor os. 

    Når vi har modtaget din vare, sender vi dig en mail med oplysning om den videre proces.

    § 6. Fortrydelsesret

    Du har altid 14 dages fortrydelsesret når du handler på woodbird.dk, og fortrydelsesretten løber fra den dag hvor du har modtaget din vare. Fortrydelsesretten kan kun udnyttes hvis varen tilbageleveres i samme stand og mængde, og fortrydelsesretten bortfalder altså, hvis du bruger varen på en måde som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.

    Emballagen skal derfor altid sendes med retur, for at betingelserne for at udøve fortrydelsesretten er opfyldt.

    OBS! Din fortrydelsesret bortfalder, hvis du tager disse varer i brug, idet det vil mindske varens salgsværdi væsentligt jf. Forbrugeraftalelovens § 20, stk. 3, nr. 1.

    Vælger du at udnytte fortrydelsesretten skal du selv betale portoen for at sende varen retur. 

    Varen sendes til (Kun efter forudgående aftale):

    Nobrakes ApS
    Hammershusvej 10C
    7400 Herning

  • Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, uden omdeling eller lignende.

  • Du kan også fortryde ved at nægte at modtage varen på posthuset, eller aflevere den personligt på ovenstående adresse. Når du fortryder dit køb tilbagebetales købesummen naturligvis til dig. Dette gøres ved en overførsel til din bankkonto, når vi har fået varen retur og kontrolleret at den lever op til reglerne for fortrydelsen. Det er derfor vigtigt at vi får oplyst dit registreringsnummer og kontonummer.

    Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv. Bemærk - vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

    Det er altid en god idé at gemme den originale emballage, indtil du har fundet ud af, om du vil beholde det købte eller ej. Emballagen kan nemlig i nogle tilfælde betyde at varens salgsværdi forringes og dermed kan fortrydelsesretten ikke udnyttes.
    Hvis en vare modtaget retur, grundet 14 dages fortrydelsesret, er skadet grundet dårlig emballering, fratages woodbird for ethvert ansvar til at refundere varens værdi. Udnyttes fortrydelsesretten tilbagebetaler woodbird hele købesummen inkl. fragtomkostningerne.

    Erhvervskunder:
    For erhvervskunder er der ingen fortrydelsesret, medmindre andet skriftligt er aftalt mellem den pågældende kunde og WOOD BIRD. Som erhvervskunder betragtes private virksomheder, offentlige institutioner, foreninger, fonde og selvejende institutioner.

     § 7. Fortrolighed

    Personlige informationer behandles strengt fortroligt af WOOD BIRD. 
    Indtastet information behandles krypteret, og bliver aldrig delt med en tredjepart.

    § 8. Lovvalg og værneting

    Enhver tvist afgøres efter dansk ret ved de almindelige domstole.